Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-09-2020 | Original Paper

School-Based Autism Rates by State: An Analysis of Demographics, Political Leanings, and Differential Identification

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Jonathan Safer-Lichtenstein, Jillian Hamilton, Laura Lee McIntyre
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

We reviewed federal special education data to determine school-identified prevalence of Autism Spectrum Disorder (ASD) and other disability categories by U.S. state. We also examined whether state-level policies, demographic factors, and rates of other eligibility categories are predictive of these state ASD rates. Results indicate that overall, 1 of 81 school-aged children are served under an ASD special education eligibility. State-level demographic factors, such as socioeconomic status and political leanings were highly predictive of rates of ASD. States with higher rates of ASD had lower rates of intellectual and learning disabilities, but higher rates of Other Health Impairment (OHI).

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel