Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2014 | Original Paper | Uitgave 6/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2014

School-Aged Functioning of Children Diagnosed with Autism Spectrum Disorder Before Age Three: Parent-Reported Diagnostic, Adaptive, Medication, and School Placement Outcomes

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2014
Auteurs:
Patricia O. Towle, Karyn Vacanti-Shova, Shristi Shah, Ann Higgins-D’alessandro

Abstract

Eighty children with early autism spectrum disorder (ASD) diagnoses (under 36 months) were identified using a chart abstraction protocol applied to early intervention charts. Parents filled out questionnaires by mail when the children were school-aged (ages 6–16 years). Similar to previous studies, approximately 20 % no longer had ASD diagnoses; the other participants were assigned to Moderate/Severe versus Mild ASD outcome groups. These three groups were compared across several variables, including diagnostic features and functional features including adaptive behavior, social experiences, medication use, and school placement. The findings expand our knowledge about outcomes in longitudinal studies of children with ASD, as well as provide support for using relatively indirect methods (chart review, parent questionnaire) to gather this type of information.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2014Naar de uitgave