01-07-2020 | Editorial
Scholen
Auteur:
Marike Vroom
Gepubliceerd in:
Management Kinderopvang
|
Uitgave 4/2020
Log in om toegang te krijgen
Extract
Als iets - los van alle ophef rondom de coronacrisis - de gemoederen in kinderopvangland bezighield, was het wel de samenwerking met scholen rondom de (gedeeltelijke) heropening van de kinderopvang en basisscholen op 11 mei. Op onze Facebookpagina van Kinderopvangtotaal stonden veel gefrustreerde reacties. Bso's die enkele dagen voor de heropening nog niets gehoord hadden van scholen, gingen zelf maar alle ouders bellen. Toen Felix Rottenberg in het programma Op1 op basis van een enquête onder de BK-leden hierover fel uithaalde, viel dat even helemaal verkeerd bij de PO-Raad. Want volgens de PO-Raad verliep volgens 90 procent van de leden de samenwerking met de kinderopvang juist prima. Tja, als je het mededelen van het besluit van een school als samenwerking ziet …, was de reactie van een kinderopvangbestuurder. Ik moet zeggen dat ik ook hoogst verbaasd was over een interview met een schooldirecteur die bewust koos voor halve dagen onderwijs. Onze primaire taak is het geven van onderwijs, en dat regelen we op de manier die voor ons het beste is, was de boodschap. Ik vind het stuitend dat deze directeur (en met hem vele collega's) geen verantwoordelijkheid voelt als het gaat om hoe ouders het thuis moeten rondbreien. Het feit dat schooltijden niet meer aansloten op de bso, was vooral een probleem van ouders en de bso. …