Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 3/2012

01-08-2012 | frictie

Samenwerken met leraren, waar hebben we het over?

Auteur: Wim Meijer

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 3/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Eencontinuing story: passend onderwijs. Leraren protesteerden succesvol tegen bezuinigingen. Ouders zijn bezorgd of kinderen met speciale behoeften wel voldoende aandacht krijgen. Critici wijzen op het financieringsstelsel waarin het loont om zoveel mogelijk leerlingen als hulpbehoevend te bestempelen. Het blijft tobben als het gaat om de vraag wat in Nederland gedaan moet worden om te voldoen aan het VN-verdrag om inclusief onderwijs te garanderen. De bijdrage van (jeugd)hulpverleners valt en staat met een goede samenwerking met leraren. Samen zorgen dat onderwijs aansluit bij de onderwijsbehoeften van leerlingen. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn? …
Metagegevens
Titel
Samenwerken met leraren, waar hebben we het over?
Auteur
Wim Meijer
Publicatiedatum
01-08-2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 3/2012
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-012-0043-4

Andere artikelen Uitgave 3/2012

Kind & Adolescent Praktijk 3/2012 Naar de uitgave