Skip to main content
Top

2000 | OriginalPaper | Hoofdstuk

14. Samenwerken en groepsopdrachten

Auteur : Ellen Budde

Gepubliceerd in: Wat woorden niet kunnen zeggen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In veel instellingen voor welzijn, gezondheidszorg en onderwijs werkt men met groepen. Bij gespreksgroepen, trainingsgroepen, themagroepen, therapiegroepen en leergroepen wordt de groep ook als middel gebruikt. De tendens om in groepen te werken, is de laatste jaren sterk toegenomen. Dit is gedeeltelijk voortgekomen uit bezuiniging, maar ook dankzij de emancipatie van de deelnemer: deelnemers kunnen elkaars gesprekspartner zijn. Begeleiding en hulpverlenen is niet meer iets exclusiefs tussen een begeleider en een deelnemer.
Metagegevens
Titel
Samenwerken en groepsopdrachten
Auteur
Ellen Budde
Copyright
2000
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0680-0_14