Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2017 | Onderwijs | Uitgave 2/2017

Vakblad Sociaal Werk 2/2017

Samen leren, samen ontwikkelen

Experimenten in het onderwijs voor zelfsturende studenten

Tijdschrift:
Vakblad Sociaal Werk > Uitgave 2/2017
Auteurs:
Ina Holtrop, Alie Schokker
Belangrijke opmerkingen
Ina Holtrop werkt als senior lecturer en Alie Schokker als Head of School bij de afdeling School Social Work and Arts Therapies, beiden bij Stenden Hogeschool Leeuwarden.

Samenvatting

Sociaal werk vraagt het vermogen om aan sluiten bij burgers met een hulpvraag en hen in staat te stellen samen met hun omgeving oplossingen te realiseren. Dat vergt een open houding, oprechte nieuwsgierigheid, bereidheid om samen nieuwe wegen uit te proberen. Hoe leren sociaal werkers dat? Wat betekent het voor het onderwijs? Hogeschool Stenden Leeuwarden experimenteert.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Vakblad Sociaal Werk (voorheen Maatwerk)

Het vakblad behandelt alle facetten van het sociaal werk. Het signaleert, analyseert, rapporteert en informeert. En presenteert leerzame ervaringen uit de diverse werkvelden waarin maatschappelijk werkers, jeugdzorgwerkers en sociaal agogen zich bevinden.

BSL - Basisacademy Social Work

Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Vakblad Sociaal Werk 2/2017 Naar de uitgave

Redactioneel

Van waarde

Groepsgesprek

Bezorgde burgers