Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-07-2018 | Original Paper | Uitgave 1/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2019

Roles, Strengths and Challenges of Using Robots in Interventions for Children with Autism Spectrum Disorder (ASD)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2019
Auteurs:
Claire A. G. J. Huijnen, Monique A. S. Lexis, Rianne Jansens, Luc P. de Witte

Abstract

The aim of this research was to study roles, strengths and challenges of robot-mediated interventions using robot KASPAR for children with autism spectrum disorder (ASD). Twelve focus group sessions were organized in which 70 ASD care and/or education professionals participated. Six roles for KASPAR were identified: provoker, reinforcer, trainer, mediator, prompter, and diagnostic information provider. Strengths of KASPAR are related to personalisation possibilities, its playfulness, the action–reaction principle, its neutral expression, consistent and repetitive application of actions, possibilities to vary behaviour in a controlled manner and having an extra hand. Challenges of working with KASPAR were: limited reaction possibilities, possibility of children being scared of KASPAR, difficulties with generalisation or transfer and finally potential dependence on KASPAR.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2019 Naar de uitgave