Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: TPO - De Praktijk 2/2009

01-04-2009 | Journaal

Risico op botbreuken bij gebruik thiazolidinedionen

Auteur:    

Gepubliceerd in: TvPO | Uitgave 2/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De medicijnengroep thiazolidinedionen staat alweer enkele jaren geregistreerd als geneesmiddel voor patiënten met diabetes mellitus type 2. Pioglitazon en rosiglitazon behoren tot deze groep. Er was al bekend dat deze medicijnen bijwerkingen kunnen hebben op cardiovasculair gebied. Nu is er bij deze medicijnengroep ook een verhoogde kans op botbreuken aangetoond.
Literatuur
go back to reference Loke, YK, et al. Long-term use of thiazolidinediones and fractures in type 2 diabetes: a meta-analysis. CMAJ 2009;180:32-9. Loke, YK, et al. Long-term use of thiazolidinediones and fractures in type 2 diabetes: a meta-analysis. CMAJ 2009;180:32-9.
Metagegevens
Titel
Risico op botbreuken bij gebruik thiazolidinedionen
Auteur
   
Publicatiedatum
01-04-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TvPO / Uitgave 2/2009
Print ISSN: 2666-9838
Elektronisch ISSN: 2666-9846
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03086525