Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2015 | Original Paper | Uitgave 1/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2015

Revisiting Cognitive and Adaptive Functioning in Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2015
Auteurs:
Nicole L. Matthews, Elena Pollard, Sharman Ober-Reynolds, Janet Kirwan, Amanda Malligo, Christopher J. Smith

Abstract

Profiles of performance on the Stanford Binet Intelligence Scales (SB5) and Vineland Adaptive Behavior Scales (VABS) were examined in 73 children and adolescents with autism spectrum disorder. SB5 cognitive profiles were observed to be similar between participants with and without early language delay, but different between participants with and without intellectual disability. With few exceptions, the distribution and cognitive profiles of participants with specific nonverbal IQ–verbal IQ and abbreviated IQ–full scale IQ discrepancy patterns paralleled previous reports. A cognitive functioning advantage over adaptive functioning was observed to be strongest in participants without intellectual disability and older participants. The previously reported VABS “autism profile” was not observed. Current findings clarify previous research and will inform the diagnostic process and treatment planning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2015 Naar de uitgave