Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2011 | Original Paper | Uitgave 12/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2011

Responsiveness of the Psychoeducational Profile-third Edition for Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2011
Auteurs:
Kuan-Lin Chen, Fu-Mei Chiang, Mei-Hui Tseng, Chung-Pei Fu, Ching-Lin Hsieh

Abstract

The aim of this study was to examine the responsiveness of the Psychoeducational Profile-third edition (PEP-3) in children with Autism Spectrum Disorders (ASD). We investigated the responsiveness in terms of three types of scores (i.e., raw scores, developmental ages, and percentile ranks) of the subtests and composites of the PEP-3 and three methods of analysis were used: effect size, standardized response mean, and paired t test. The findings generally support the use of the PEP-3 as an outcome measure. We suggest using the raw scores and developmental ages of the PEP-3 when evaluating program effectiveness and developmental changes for children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2011Naar de uitgave