Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2006 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 6/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2006

Residual Language Deficits in Optimal Outcome Children with a History of Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2006
Auteurs:
Elizabeth Kelley, Jennifer J. Paul, Deborah Fein, Letitia R. Naigles

Abstract

This study examined whether language deficits persist even in children with optimal outcomes. We examined a group of children with prior diagnoses on the autism spectrum who had IQs in the normal range, were in age-appropriate mainstream classes, and had improved to such an extent that they were considered to be functioning at the level of their typically developing peers. Fourteen such children between the ages of five and nine were matched on age and sex with typically developing children, and were given a battery of 10 language tests to investigate their language abilities. Results indicated that while these children’s grammatical capabilities are mostly indistinguishable from their peers, they are still experiencing difficulties in pragmatic and semantic language.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2006 Naar de uitgave