Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-12-2015 | Original Paper | Uitgave 6/2016

Journal of Child and Family Studies 6/2016

Relationships Between Trait Anxiety, Demographic Variables, and School Adjustment in Students with Specific Learning Disabilities

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Jamie C. McGovern, Patricia A. Lowe, Jennifer M. Hill

Abstract

The present study investigated relationships between dimensions of anxiety, age, gender, and school adjustment in students with specific learning disabilities (SLD). The 177 students with SLD completed measures of anxiety and school adjustment. The results of a hierarchical regression analysis indicated that age and gender together were not significant predictors of attitude to school, and that after the influence of age and gender had been removed students with more physiological and social anxiety, but less worry tended to have poorer attitudes toward school. A second hierarchical regression indicated that younger students reported more negative attitudes toward teachers, and after controlling for age and gender, students with more social anxiety reported more negative attitudes toward teachers. Implications for school personnel are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Journal of Child and Family Studies 6/2016 Naar de uitgave