Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2009 | Empirical Research | Uitgave 4/2009

Journal of Youth and Adolescence 4/2009

Relationships Between Discretionary Time Activities, Emotional Experiences, Delinquency and Depressive Symptoms Among Urban African American Adolescents

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 4/2009
Auteurs:
Amy M. Bohnert, Maryse Richards, Krista Kohl, Edin Randall

Abstract

Using the Experience Sampling Method (ESM), this cross-sectional study examined mediated and moderated associations between different types of discretionary time activities and depressive symptoms and delinquency among a sample of 246 (107 boys, 139 girls) fifth through eighth grade urban African American adolescents. More time spent in passive unstructured activities was associated with higher levels of depressive symptoms only for adolescents residing in less dangerous neighborhoods, whereas more time spent in active unstructured activities was associated with higher levels of delinquency only if adolescents resided in more dangerous neighborhoods. Alienation was positively associated with depressive symptoms and delinquency, but neither alienation nor positive affect mediated the relationship between activities and adjustment. These findings suggest the importance of considering neighborhood environment issues when determining what types of discretionary time activities are most beneficial for urban African American young adolescents.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2009

Journal of Youth and Adolescence 4/2009 Naar de uitgave