Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-09-2019 | Original Research | Uitgave 2/2020

Journal of Abnormal Child Psychology 2/2020

Relations of Shyness and Unsociability with Adjustment in Migrant and Non-migrant Children in Urban China

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 2/2020
Auteurs:
Xuechen Ding, Xinyin Chen, Rui Fu, Dan Li, Junsheng Liu
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The present study examined the relations of shyness and unsociability with indexes of adjustment in migrant and non-migrant Chinese children. Participants were migrant (n = 413) and non-migrant students (n = 513) in fourth to seventh grades (M age = 11.4 years) in urban China. Data on shyness, unsociability, and adjustment were collected from multiple sources, including peer evaluations, teacher ratings, self-reports, and school records. The results showed that shyness was associated with social and school adjustment problems more evidently in non-migrant children than in migrant children, whereas unsociability was associated with social adjustment problems more evidently in migrant children than in non-migrant children. The results indicate that the functional meanings of children’s social behaviors may differ across contexts.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2020

Journal of Abnormal Child Psychology 2/2020 Naar de uitgave