Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2006 | Uitgave 3/2006

Journal of Abnormal Child Psychology 3/2006

Relations of Parenting and Negative Life Events to Cognitive Diatheses for Depression in Children

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 3/2006
Auteurs:
Alanna E. Bruce, David A. Cole, Danielle H. Dallaire, Farrah M. Jacquez, Ashley Q. Pineda, Beth LaGrange
In a sample of 299 children (grades 2, 4, and 6), we examined parenting and negative life events as predictors of depressive cognitions, specifically low self-perceived competence, depressive cognitive schemas, and depressogenic attributional style. We also examined developmental trends in these relations. Children completed measures of parenting, negative life events, and depressive cognitions. Parents also completed measures of parenting and negative life events. Consistent with our hypotheses, negative parenting and negative life events corresponded with higher levels of depressive cognitions, whereas positive parenting corresponded with lower levels of depressive cognitions. The relations between negative parenting and negative automatic thoughts were stronger for older children. Theoretical and practical implications are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2006

Journal of Abnormal Child Psychology 3/2006 Naar de uitgave