Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2008 | Empirical Research | Uitgave 6/2008

Journal of Youth and Adolescence 6/2008

Relational Aggression at School: Associations with School Safety and Social Climate

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 6/2008
Auteurs:
Sara E. Goldstein, Amy Young, Carol Boyd

Abstract

The present study examines how exposure to relational aggression at school is associated with adolescents’ perceptions of, and participation in, a hostile school environment. Participants were 1,335 African American and European American adolescents in grades 7 through 12 (52% female, 49% African American). Results indicate that exposure to relational aggression is associated with several components of adolescents’ perceptions of the school climate. Adolescents exposed to high levels of relational aggression perceived their school to be less safe, and were less pleased with the general social atmosphere at school. Moreover, for males, but not females, exposure to relational aggression was associated with carrying a weapon to school. Implications and suggestions for future research are discussed in terms of working toward safer school environments for adolescents.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2008

Journal of Youth and Adolescence 6/2008 Naar de uitgave

Letter to the Editor

Letter to the Editor