Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-12-2018 | Empirical Research | Uitgave 2/2019 Open Access

Journal of Youth and Adolescence 2/2019

Reducing Stress and Enhancing Academic Buoyancy among Adolescents Using a Brief Web-based Program Based on Acceptance and Commitment Therapy: A Randomized Controlled Trial

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 2/2019
Auteurs:
Anne Puolakanaho, Raimo Lappalainen, Päivi Lappalainen, Joona S. Muotka, Riikka Hirvonen, Kenneth M. Eklund, Timo P. S. Ahonen, Noona Kiuru

Abstract

Acceptance and commitment therapy programs have rarely been used as preventive tools for alleviating stress and enhancing coping skills among adolescents. This randomized controlled trial examined the efficacy of a novel Finnish web- and mobile-delivered five-week intervention program called Youth COMPASS among a general sample of ninth-grade adolescents (n= 249, 49% females). The intervention group showed a small but significant decrease in overall stress (between-group Cohen’s d = 0.22) and an increase in academic buoyancy (d= 0.27). Academic skills did not influence the intervention gains, but the intervention gains were largest among high-stressed participants. The results suggest that the acceptance and commitment based Youth COMPASS program may be well suited for promoting adolescents’ well-being in the school context.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2019

Journal of Youth and Adolescence 2/2019 Naar de uitgave