Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2010 | Original Article | Uitgave 1/2010

Child Psychiatry & Human Development 1/2010

Reducing Preschoolers’ Disruptive Behavior in Public with a Brief Parent Discussion Group

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 1/2010
Auteurs:
Sabine Joachim, Matthew R. Sanders, Karen M. T. Turner
Belangrijke opmerkingen
An erratum to this article is available at http://​dx.​doi.​org/​10.​1007/​s10578-014-0501-3.

Abstract

This study examined the efficacy of a brief 2-h discussion group for parents of preschool children that show disruptive behavior on shopping trips. Forty-six parents with children aged 2–6 years were randomly assigned to either the intervention condition or a waitlist control group. Significant intervention effects were found for measures of problem child behavior, dysfunctional parenting styles and parents’ confidence in the parenting role. No group differences were found for parental adjustment or conflict over parenting. Intervention gains were maintained at 6-month follow-up. Results are discussed within a primary care and public health framework.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2010

Child Psychiatry & Human Development 1/2010 Naar de uitgave