Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-04-2017 | Original Paper | Uitgave 7/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2017

Reducing Listening-Related Stress in School-Aged Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2017
Auteurs:
Gary Rance, Donella Chisari, Kerryn Saunders, Jean-Loup Rault

Abstract

High levels of stress and anxiety are common in children with Autism Spectrum Disorder (ASD). Within this study of school-aged children (20 male, 6 female) we hypothesised that functional hearing deficits (also pervasive in ASD) could be ameliorated by auditory interventions and that, as a consequence, stress levels would be reduced. The use of Ear-Level Remote Microphone devices and Classroom Amplification systems resulted in significantly improved listening, communication and social interaction and a reduction in physiologic stress levels (salivary cortisol) in both one-on-one and group listening situations.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2017 Naar de uitgave