Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2015 | Original Paper | Uitgave 6/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2015

Reduced Recognition of Dynamic Facial Emotional Expressions and Emotion-Specific Response Bias in Children with an Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2015
Auteurs:
Kris Evers, Jean Steyaert, Ilse Noens, Johan Wagemans
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-014-2337-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Emotion labelling was evaluated in two matched samples of 6–14-year old children with and without an autism spectrum disorder (ASD; N = 45 and N = 50, resp.), using six dynamic facial expressions. The Emotion Recognition Task proved to be valuable demonstrating subtle emotion recognition difficulties in ASD, as we showed a general poorer emotion recognition performance, in addition to some emotion-specific impairments in the ASD group. Participants’ preference for selecting a certain emotion label, irrespective of the stimulus presented, played an important role in our results: response bias-corrected data still showed an overall decreased emotion recognition performance in ASD, but no emotion-specific impairments anymore. Moreover, ASD traits and empathy were correlated with emotion recognition performance.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2015 Naar de uitgave