Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2015 | Original Paper | Uitgave 6/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2015

Reduced Recognition of Dynamic Facial Emotional Expressions and Emotion-Specific Response Bias in Children with an Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2015
Auteurs:
Kris Evers, Jean Steyaert, Ilse Noens, Johan Wagemans
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-014-2337-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Emotion labelling was evaluated in two matched samples of 6–14-year old children with and without an autism spectrum disorder (ASD; N = 45 and N = 50, resp.), using six dynamic facial expressions. The Emotion Recognition Task proved to be valuable demonstrating subtle emotion recognition difficulties in ASD, as we showed a general poorer emotion recognition performance, in addition to some emotion-specific impairments in the ASD group. Participants’ preference for selecting a certain emotion label, irrespective of the stimulus presented, played an important role in our results: response bias-corrected data still showed an overall decreased emotion recognition performance in ASD, but no emotion-specific impairments anymore. Moreover, ASD traits and empathy were correlated with emotion recognition performance.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 89 kb)
10803_2014_2337_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2015 Naar de uitgave