Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2014 | Original Paper | Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014

Redefining Autism Spectrum Disorder Using DSM-5: The Implications of the Proposed DSM-5 Criteria for Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2014
Auteurs:
Robyn L. Young, Melissa L. Rodi
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-013-1927-3) contains supplementary material, which is available to authorized users.
This paper was in preparation of Melissa L. Rodi’s Master’s thesis of the same title.

Abstract

A number of changes were made to pervasive developmental disorders (PDDs) in the recently released diagnostic and statistical manual of mental disorders (APA, Diagnostic and statistical manual of mental disorders, American Psychiatric Publishing, Arlington, VA, 2013). Of the 210 participants in the present study who met DSM-IV-TR criteria for a PDD [i.e., autistic disorder, Asperger’s disorder and pervasive developmental disorder-not otherwise specified (PDD-NOS)], only 57.1 % met DSM-5 criteria (specificity = 1.0) for autism spectrum disorder when criteria were applied concurrently during diagnostic assessment. High-functioning individuals (i.e., Asperger’s disorder and PDD-NOS) were less likely to meet DSM-5 criteria than those with autistic disorder. A failure to satisfy all three criteria in the social-communication domain was the most common reason for exclusion (39 %). The implications of these results are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (PDF 27 kb)
10803_2013_1927_MOESM1_ESM.pdf
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014Naar de uitgave