Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-02-2011 | REDACTIONEEL

REDACTIONEEL

Auteur: Bohn Stafleu van Loghum

Gepubliceerd in: Pallium | Uitgave 1/2011

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Zorgvuldige, adequate scholing is de basis voor goede palliatieve zorg. Daar zijn we het snel over eens. Maar, hoe geef je hier vorm aan? Er zijn veel mogelijkheden voor nascholing, maar in veel basisopleidingen is de aandacht voor palliatieve zorg nog steeds beperkt. Binnen de hbo-v, waaraan ik als docent verbonden ben, wordt deze leemte deels ingevuld door een palliatieve themaweek. Verpleegkundigen- in-opleiding volgen dan colleges en workshops over belangrijke thema’s zoals symptoombestrijding en complementaire zorg. Kwesties als het verschil tussen palliatieve sedatie en euthanasie staan soms nog ver van hun bed. Tijdens de ervaringsverhalen van de palliatieve cliënt, mantelzorger of de professional hoor je echter een naald in de bomvolle collegezaal vallen. Dan wordt stilgestaan bij de zorg die de kern van ons beroep raakt: er wordt gehuild, gelachen en beleefd. …
Metagegevens
Titel
REDACTIONEEL
Auteur
Bohn Stafleu van Loghum
Publicatiedatum
01-02-2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Pallium / Uitgave 1/2011
Print ISSN: 1389-2630
Elektronisch ISSN: 1875-7049
DOI
https://doi.org/10.1007/s12479-011-0001-0

Andere artikelen Uitgave 1/2011

Pallium 1/2011 Naar de uitgave

KORTNIEUWS

KORT NIEUWS

DRIELUIK

stelling