Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Mednet 4/2011

01-04-2011 | Ondernemen

Reclamebestedingen zorgverzekeraars met 5 procent gestegen

Auteur: Bohn Stafleu van Loghum

Gepubliceerd in: Mednet | Uitgave 4/2011

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

De totale uitgaven van de zorgverzekeraars aan reclame zijn voor het commerciële seizoen 2010/2011 gestegen tot € 40 miljoen. Dat is een stijging van 5 procent (2 miljoen euro) ten opzicht van de twee voorgaande seizoenen, blijkt uit onderzoek van BS Health Consultancy. Daarmee zijn de recorduitgaven uit seizoen 2006/2007 nog altijd niet overtroffen. In dat jaar na de invoering van de basisverzekering, gaven verzekeraars 46 miljoen euro aan reclame uit. Ongeveer een vijfde van de verzekerden switchte toen over naar een andere verzekeraar. Zorgverzekeraars maakten het hele jaar door reclame voor hun diensten. Maar het zal niemand ontgaan zijn dat verzekeraars vooral in november en overstapmaand december veel reclame maken. …
Metagegevens
Titel
Reclamebestedingen zorgverzekeraars met 5 procent gestegen
Auteur
Bohn Stafleu van Loghum
Publicatiedatum
01-04-2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Mednet / Uitgave 4/2011
Print ISSN: 1568-7716
Elektronisch ISSN: 1876-5963
DOI
https://doi.org/10.1007/s12462-011-0127-0

Andere artikelen Uitgave 4/2011

Mednet 4/2011 Naar de uitgave

Beeldverhaal

Beeldverhaal

Open deur

Neus

Wandelgangen

Keerpunt