Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2013 | Original Paper | Uitgave 11/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2013

Receptive Vocabulary in Boys with Autism Spectrum Disorder: Cross-Sectional Developmental Trajectories

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2013
Auteurs:
Sara T. Kover, Andrea S. McDuffie, Randi J. Hagerman, Leonard Abbeduto

Abstract

In light of evidence that receptive language may be a relative weakness for individuals with autism spectrum disorder (ASD), this study characterized receptive vocabulary profiles in boys with ASD using cross-sectional developmental trajectories relative to age, nonverbal cognition, and expressive vocabulary. Participants were 49 boys with ASD (4–11 years) and 80 typically developing boys (2–11 years). Receptive vocabulary, assessed with the Peabody Picture Vocabulary Test, was a weakness for boys with ASD relative to age and nonverbal cognition. Relative to expressive vocabulary, assessed with the Expressive Vocabulary Test, receptive vocabulary increased at a lower rate for boys with ASD. Vocabulary trajectories in ASD are distinguished from typical development; however, nonverbal cognition largely accounts for the patterns observed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2013 Naar de uitgave