Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2014 | Original Paper | Uitgave 6/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2014

Reading Comprehension Interventions for Students with Autism Spectrum Disorders: A Synthesis of Research

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2014
Auteurs:
Farah El Zein, Michael Solis, Sharon Vaughn, Lisa McCulley

Abstract

The authors synthesized reading intervention studies conducted between 1980 and 2012 with K-12 students identified with autism spectrum disorders (ASD). Nine single-subject design studies, one quasi-experimental study, and two single-group design studies met the criteria for inclusion. Findings from the studies indicate that modifying instructional interventions associated with improved comprehension for students with reading difficulties may improve reading comprehension in students with ASD. Four studies implemented strategy instruction that included (a) question generation; (b) graphic organizers; and (c) making predictions. Two studies utilized anaphoric cueing instruction, three implemented explicit instruction, and three examined student grouping practices. Among the reviewed studies, the majority (n = 9) measured reading comprehension through researcher-developed probes, and two studies reported results from standardized measures.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2014Naar de uitgave