Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-07-2020 | Original Paper | Uitgave 4/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2021

Reading Comprehension Instruction for Young Students with Autism: Forming Contextual Connections

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2021
Auteurs:
Karen S. Engel, Linnea C. Ehri
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Central coherence is the ability to perceive and connect salient information in a context such as a narrative text. Individuals with autism exhibit a detail-focused cognitive style of processing information that overlooks connections and shows weak central coherence. A six-session instructional intervention to foster coherence processing was administered to first and second graders (N = 10) while a control group (N = 10) received an irrelevant treatment, mean age 7.06 years, 18 males and 2 females. Results showed that the instruction benefited children’s comprehension of narrative text. The intervention improved children’s ability to retell a narrative text and improved first graders’ use of sequence words to retell a story compared to control students. Findings carry implications for designing reading instruction for this special population.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2021 Naar de uitgave