Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2012 | Original Paper | Uitgave 12/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2012

Rating Parent–Child Interactions: Joint Engagement, Communication Dynamics, and Shared Topics in Autism, Down Syndrome, and Typical Development

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2012
Auteurs:
Lauren B. Adamson, Roger Bakeman, Deborah F. Deckner, P. Brooke Nelson
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-012-1520-1) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

A battery of 17 rating items were applied to video records of typically-developing toddlers and young children with autism and Down syndrome interacting with their parents during the Communication Play Protocol. This battery provided a reliable and broad view of the joint engagement triad of child, partner, and shared topic. Ratings of the child’s joint engagement correlated very strongly with state coding of joint engagement and replicated the finding that coordinated joint engagement was less likely in children with autism. Ratings of other child actions, of parent contributions, and of shared topics and communicative dynamics also documented pervasive variations related to diagnosis, language facility, and communicative context.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 86 kb)
10803_2012_1520_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2012 Naar de uitgave