Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-10-2015 | Original Paper | Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016

Randomized, Controlled Trial of a Comprehensive Program for Young Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2016
Auteurs:
Helen E. Young, Ruth A. Falco, Makoto Hanita

Abstract

This randomized, controlled trial, comparing the Comprehensive Autism Program (CAP) and business as usual programs, studied outcomes for 3–5 year old students with autism spectrum disorder (ASD). Participants included 84 teachers and 302 students with ASD and their parents. CAP utilized specialized curricula and training components to implement specific evidence-based practices both at school and home. A comprehensive set of outcome areas was studied. Hierarchical linear modeling was used to estimate the treatment impact. CAP had small positive impacts on the students’ receptive language (effect size of .13) and on their social skills as rated by teachers (effect size of .19). Treatment effects were moderated by severity of ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016 Naar de uitgave