Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2010 | Original paper | Uitgave 9/2010 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2010

Randomized Controlled Caregiver Mediated Joint Engagement Intervention for Toddlers with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2010
Auteurs:
Connie Kasari, Amanda C. Gulsrud, Connie Wong, Susan Kwon, Jill Locke

Abstract

This study aimed to determine if a joint attention intervention would result in greater joint engagement between caregivers and toddlers with autism. The intervention consisted of 24 caregiver-mediated sessions with follow-up 1 year later. Compared to caregivers and toddlers randomized to the waitlist control group the immediate treatment (IT) group made significant improvements in targeted areas of joint engagement. The IT group demonstrated significant improvements with medium to large effect sizes in their responsiveness to joint attention and their diversity of functional play acts after the intervention with maintenance of these skills 1 year post-intervention. These are among the first randomized controlled data to suggest that short-term parent-mediated interventions can have important effects on core impairments in toddlers with autism. Clinical Trials #: NCT00065910.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2010 Naar de uitgave