Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2018 | Original Article | Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018

Randomized Control Trial of COMPASS for Improving Transition Outcomes of Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2018
Auteurs:
Lisa A. Ruble, John H. McGrew, Michael Toland, Nancy Dalrymple, Medina Adams, Claire Snell-Rood

Abstract

The postsecondary outcomes of individuals with autism spectrum disorder (ASD) are significantly worse than peers with other disabilities. One problem is the lack of empirically-supported transition planning interventions to guide services and help produce better outcomes. We applied an implementation science approach to adapt and modify an evidence-based consultation intervention originally tested with young children called the Collaborative Model for Promoting Competence and Success (COMPASS; Ruble et al., The collaborative model for promoting competence and success for students with ASD. Springer, New York, 2012a) and evaluate it for efficacy in a randomized controlled trial for transition-age youth. Results replicated findings with younger students with ASD that IEP outcomes were higher for COMPASS compared to the placebo control group (d = 2.1). Consultant fidelity was high and teacher adherence improved over time, replicating the importance of ongoing teacher coaching.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018 Naar de uitgave