Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2009 | Empirical Research | Uitgave 2/2009

Journal of Youth and Adolescence 2/2009

Racial Socialization and Racial Identity: African American Parents’ Messages About Race as Precursors to Identity

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 2/2009
Auteurs:
Enrique W. Neblett Jr., Ciara P. Smalls, Kahlil R. Ford, Hòa X. Nguyên, Robert M. Sellers

Abstract

This study uses two waves of data to examine the relationships among patterns of racial socialization experiences and racial identity in a sample of 358 African American adolescents (60% female and 40% male). Using latent class analyses, we identified three patterns of adolescent-reported racial socialization experiences: High Positive, Moderate Positive, and Low Frequency. Adolescent-reported racial socialization experiences at Wave 1 were associated with Wave 2 adolescent racial identity approximately one year later. Specifically, High Positive and Low Frequency racial socialization were associated with racial centrality, assimilationist ideology, and nationalist ideology. These findings suggest that various patterns of racial socialization practices play an important role in the developing significance and meaning that African American adolescents ascribe to race.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2009

Journal of Youth and Adolescence 2/2009 Naar de uitgave