Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2009 | Original Paper | Uitgave 1/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2009

Qualities of Symbolic Play Among Children with Autism: A Social-Developmental Perspective

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2009
Auteurs:
R. Peter Hobson, Anthony Lee, Jessica A. Hobson

Abstract

We hypothesized that the qualities of play shown by children with autism reflect their impoverished experience of identifying with other people’s attitudes and moving among person-anchored perspectives. On this basis, we predicted their play should manifest a relative lack of the social-developmental hallmarks that typify creative symbolic functioning. We videotaped the spontaneous and modelled symbolic play of matched groups of children with and without autism. The two groups were similar in the mechanics of play, for example in making one thing stand for another and using materials flexibly. By contrast, and as predicted, children with autism were rated as showing less playful pretend involving self-conscious awareness of pretending, investment in the symbolic meanings given to play materials, creativity, and fun.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2009 Naar de uitgave