Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-08-2020 | Original Paper | Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021

Public Stigma of Autism Spectrum Disorder at School: Implicit Attitudes Matter

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2021
Auteurs:
Benoite Aubé, Alice Follenfant, Sébastien Goudeau, Cyrielle Derguy
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study examines the public stigma of children with autism spectrum disorder (ASD) by their school-aged peers, focusing on both explicit and implicit attitudes. The twofold aims were to provide a broader picture of public stigma and to explore age-related changes in attitudes. Students completed an explicit measure of the public stigma and an implicit measure of attitudes after watching a video displaying children with ASD vs. typically developing (TD) children. Both measures showed more negative perceptions towards children with ASD compared to TD children. However, while explicit attitudes improved with age, implicit attitudes remained constantly negative. This finding suggests that both explicit and implicit attitudes should be considered when promoting an inclusive climate at school.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021 Naar de uitgave