Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-08-2019 | Original Paper | Uitgave 12/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2019

Pubertal Development Measurement in Children With and Without Autism Spectrum Disorder: A Comparison Between Physical Exam, Parent- and Self-Report

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2019
Auteurs:
Blythe A. Corbett, Rachael A. Muscatello, Yasas Tanguturi, Emily McGinn, Sara Ioannou
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Adolescence is a time of remarkable biopsychosocial change, which may be particularly challenging for youth with autism spectrum disorder (ASD), necessitating enhanced understanding and accurate assessment of pubertal maturation. The study compared physical examination to parent- and self-report measures in 200 participants (134 males and 66 females) ages 10.0–13.5 years. Both participants with typical development (TD, n = 78) and ASD (n = 122) were included. Concordance ranged from slight-to-fair for self-assessments (κ = .17–.32) and slight-to-moderate for parent-report (κ = .21–.44). Concordance of physical exam with self- and parent-report of the ASD group was somewhat lower than for the TD group. Findings indicate pubertal assessments by parent or child are not reliable indices of precise pubertal staging.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2019 Naar de uitgave