Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 1/2017

01-03-2017 | Frictie

‘Puberen’: framing, naming and shaming

Auteur: Albert Boon

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 1/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In de rubriek Frictie geven wisselende auteurs hun visie op een onderwerp dat discussie oproept, of kijken zij kritisch naar een misverstand of dilemma waar professionals in hun werk tegenaan lopen.
Literatuur
go back to reference Bandura, A. (1964). The stormy decade: Fact or fiction? Psychology in the Schools, 1, 224-231. Bandura, A. (1964). The stormy decade: Fact or fiction? Psychology in the Schools, 1, 224-231.
go back to reference Crone, E. (2011). Het puberende Brein. Amsterdam: Bert Bakker. Crone, E. (2011). Het puberende Brein. Amsterdam: Bert Bakker.
go back to reference Erikson, E.H. (1968). Identity: Youth and Crisis. New York: W.W. Norton. Erikson, E.H. (1968). Identity: Youth and Crisis. New York: W.W. Norton.
go back to reference Junger, M., Mesman, J., & Meeus, W. (2003). Psychosociale problemen bij adolescenten. Den Haag: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn, en Sport, Directie jeugdbeleid. Junger, M., Mesman, J., & Meeus, W. (2003). Psy­chosociale problemen bij adolescenten. Den Haag: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn, en Sport, Directie jeugdbeleid.
go back to reference Stanley Hall, G. (1904). Adolescence: Its psychology and its relation to physiology, anthropology, sociology, sex, crime, religion, and education (Vols. I & II). Eglewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall. Stanley Hall, G. (1904). Adolescence: Its psycho­logy and its relation to physiology, anthropology, sociology, sex, crime, religion, and education (Vols. I & II). Eglewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Metagegevens
Titel
‘Puberen’: framing, naming and shaming
Auteur
Albert Boon
Publicatiedatum
01-03-2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 1/2017
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-017-0006-x

Andere artikelen Uitgave 1/2017

Kind & Adolescent Praktijk 1/2017 Naar de uitgave

OriginalPaper

Gezien en gelezen

Naar een nieuwe interpretatie en classificatie van de geschatte intelligentie

Iq-score is dringend aan modernisering toe