Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2010 | Original Paper | Uitgave 4/2010

Journal of Child and Family Studies 4/2010

Psychometric Validation of the Preschool Outcome Questionnaire: A Preschool Treatment Outcome Instrument

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 4/2010
Auteurs:
David H. Barker, Thad Q. Lloyd, Peter K. Stewart, M. Gawain Wells

Abstract

Developing normed treatment outcome measures is important to research addressing treatment effectiveness and to improved clinical care. The Preschool Outcome Questionnaire (POQ) is a new measure designed for use with preschool children aged two to six. Designed in collaboration with parents and clinicians, the POQ is brief, easy to administer, score and interpret. This study reports on the instrument’s psychometric evaluation, contains preliminary normative data, and provides a clinical cut-off and a reliable change index to facilitate clinical use of the instrument. Results show that the POQ has acceptable test–retest and internal reliability, concurrent validity and criterion validity. Importantly, results also show that the instrument is sensitive to clinically relevant change. Clinical implications are discussed as well as suggestions for further research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2010

Journal of Child and Family Studies 4/2010 Naar de uitgave