Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-12-2017 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 1/2018

Mindfulness 1/2018

Psychometric Properties of the Korean Version of the Mindfulness in Teaching Scale

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 1/2018
Auteurs:
Eunjin Kim, Nirbhay N. Singh

Abstract

The Mindfulness in Teaching Scale (MTS) is a self-report measure of teacher mindfulness. The purpose of the present study was to explore the factor structure and the psychometric properties of the Korean version of the MTS (MTS-K). First, as in the original measure, two distinct factors measuring teacher interpersonal mindfulness and teacher intrapersonal mindfulness were found in a sample of Korean teachers (n = 161; age range = 22–60 years). Second, confirmatory factor analysis with a second sample of Korean teachers (n = 243; age range = 22–62 years) showed that the two-factor structure is appropriate, and each sub-factor revealed a good internal consistency. Third, both subscales of the MTS-K correlated positively with dispositional mindfulness, teacher efficacy, and job satisfaction, and negatively with job stress and teacher burnout. The data suggest that MTS and MTS-K have a similar conceptual organization regarding teacher mindfulness in the school context.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2018

Mindfulness 1/2018 Naar de uitgave