Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-03-2017 | Original Paper | Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017

Psychometric Properties of the Autism-Spectrum Quotient for Assessing Low and High Levels of Autistic Traits in College Students

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2017
Auteurs:
Jennifer L. Stevenson, Kari R. Hart
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3109-1) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The current study systematically investigated the effects of scoring and categorization methods on the psychometric properties of the Autism-Spectrum Quotient. Four hundred and three college students completed the Autism-Spectrum Quotient at least once. Total scores on the Autism-Spectrum Quotient had acceptable internal consistency and test–retest reliability using a binary or Likert scoring method, but the results were more varied for the subscales. Overall, Likert scoring yielded higher internal consistency and test–retest reliability than binary scoring. However, agreement in categorization of low and high autistic traits was poor over time (except for a median split on Likert scores). The results support using Likert scoring and administering the Autism-Spectrum Quotient at the same time as the task of interest with neurotypical participants.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 52 KB)
10803_2017_3109_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017 Naar de uitgave