Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2006 | Original Article | Uitgave 5/2006

Journal of Child and Family Studies 5/2006

Psychometric Properties of the Alabama Parenting Questionnaire

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 5/2006
Auteurs:
Ph.D. Cecilia A. Essau, M.A. Satoko Sasagawa, Ph.D. Paul J. Frick

We examined the psychometric properties of a German translation of the Child Global Report version of the Alabama Parenting Questionnaire (APQ). A total of 1219 German school-children (644 boys and 575 girls), ages 10–14 years participated in the study. The APQ was subjected to exploratory and confirmatory factor analysis. Exploratory factor analysis produced five factors that were largely consistent with the a priori scale structure. These factors included dimensions of parental involvement, positive parenting, poor monitoring/supervision, inconsistent discipline, and corporal punishment. Fit indexes from confirmatory factor analyses suggested that the five factor model represented a satisfactory solution for the data, with some minor modifications in scale content. These findings provide initial support for the factorial validity of the child report version of the APQ in German families.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2006

Journal of Child and Family Studies 5/2006 Naar de uitgave