Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2012 | Original Paper | Uitgave 3/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2012

Psychometric Evaluation of the Theory of Mind Inventory (ToMI): A Study of Typically Developing Children and Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2012
Auteurs:
Tiffany L. Hutchins, Patricia A. Prelock, Laura Bonazinga

Abstract

Two studies examined the psychometric properties of the Theory of Mind Inventory (ToMI). In Study One, 135 caregivers completed the ToMI for children (ages 3 through 17) with autism spectrum disorder (ASD). Findings revealed excellent test–retest reliability and internal consistency. Principle Components Analysis revealed three subscales related to the complexity of ToM understanding. In Study Two, data were collected for 124 typically developing children (2 through 12 years). Findings again revealed excellent test–retest and internal consistency. The ToMI distinguished groups by age (younger vs. older children) and developmental status (typically developing vs. ASD), and predicted child performance on a ToM task battery. Utility of the ToMI, study limitations and directions for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2012 Naar de uitgave