Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-05-2018 | Original Article | Uitgave 6/2018

Child Psychiatry & Human Development 6/2018

Psychometric Evaluation of a Revised Scoring Approach for the Children’s Saving Inventory in a Canadian Sample of Youth With Obsessive–Compulsive Disorder

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 6/2018
Auteurs:
Noam Soreni, Duncan Cameron, Valerie Vorstenbosch, Eric Duku, Karen Rowa, Richard Swinson, Carrie Bullard, Randi McCabe

Abstract

The Children’s Saving Inventory (CSI) was introduced in 2011 and is the first parent-rated questionnaire specifically designed to measure the severity of hoarding symptoms in youth. To date, however, no replication studies of the CSI have been published. Additionally, the total CSI score includes several items measuring acquisition, a behavioural dimension that has since been excluded from DSM-5’s hoarding disorder criteria. Given these limitations, the primary goal of the present study was to test a modified, DSM-5-consistent, total score of the CSI. Because a confirmatory factor analysis did not support the 2011 four-factor model of the CSI, we reviewed the original CSI and excluded all acquisition items. An exploratory factor analysis yielded a strong three-factor solution (difficulty discarding, Clutter, and distress/impairment) with good reliability and validity for a 15-item version of the CSI. Overall, our results support the use of the 15-item CSI in youth with OCD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2018

Child Psychiatry & Human Development 6/2018 Naar de uitgave