Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-01-2018 | S.I. : Parenting Children with ASD | Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018

Protective Factors Against Distress for Caregivers of a Child with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2018
Auteurs:
Rebecca A. Lindsey, Tammy D. Barry

Abstract

Caregivers of a child with autism spectrum disorder (ASD) often experience elevated distress. The current study examined potential protective factors against caregiver distress when child externalizing and internalizing behaviors are present: family resources, perceived social support, parenting efficacy, knowledge of ASD, and the agreement between actual and perceived knowledge of ASD. Caregivers of a child with ASD completed an online questionnaire. Results demonstrated main effects for externalizing behavior, family resources, and perceived social support. Significant interactions were found among parenting efficacy and internalizing behavior, and the agreement between actual and perceived knowledge with both externalizing and internalizing behaviors. Results indicate important factors that should be emphasized when working with families of a child with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018 Naar de uitgave

S.I.: Local vs. Global processing in Autism Spectrum Disorders

Evidence of Reduced Global Processing in Autism Spectrum Disorder