Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2014 | Uitgave 3-4/2014

Jeugdbeleid 3-4/2014

Promoting youth development around the world: the Duke of Edinburgh’s International Award

Tijdschrift:
Jeugdbeleid > Uitgave 3-4/2014
Auteurs:
Eva van Baren, Marieke Meelen, Lucas Meijs

Intro

The Duke of Edinburgh’s International Award is a youth achievement Award program that aims to engage young people in purposeful activities focused on gaining knowledge, broadening horizons and accumulating a diversity of experiences.
The program promotes positive youth development through an experience based non-formal learning approach and is known to play a vital role in providing opportunities for young people to develop essential life skills, complementing their formal education. Comprised of three levels (Bronze, Silver and Gold) and four sections (Service, Skills, Physical Recreation and Adventurous Journey) the Award is designed to provide a balanced program of personal development. The Award operates worldwide in over 140 countries and territories, through the International Award Association. This article will discuss The Duke of Edinburgh’s International Award program and its non-formal educational framework. Participants reported that it has enabled them to grow in confidence and in their ability to contribute positively to their communities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3-4/2014

Jeugdbeleid 3-4/2014 Naar de uitgave