Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2010 | Original Paper | Uitgave 10/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2010

Promoting Social Skill Development in Children With Pervasive Developmental Disorders: A Feasibility and Efficacy Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2010
Auteurs:
Kathleen Koenig, Susan Williams White, Maryellen Pachler, Monika Lau, Moira Lewis, Ami Klin, Lawrence Scahill

Abstract

A randomized controlled design was employed to evaluate a social skills intervention for children with pervasive developmental disorders. Aims included evaluating the acceptability of the program and gathering preliminary evidence on efficacy. Forty-four children, ages 8–11 years, were randomly assigned to treatment or wait list. Treatment consisted of a 16-week group intervention designed to teach appropriate social behavior. Between group comparisons showed that children in treatment were rated as improved on the primary outcome measure, (unblinded parent report), but not on the secondary outcome measure, a parent questionnaire. Parents reported a high level of satisfaction with the intervention. The study supports the feasibility of this intervention to families and highlights challenges for future research in social skills intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2010 Naar de uitgave