Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-06-2019 | Original Paper | Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019

Promoting Executive Functioning in Children with Autism Spectrum Disorder Through Mixed Martial Arts Training

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2019
Auteurs:
Janice N. Phung, Wendy A. Goldberg
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The present study evaluated the effectiveness of a mixed martial arts (MMA) intervention in improving executive functions (EFs) in a sample with autism spectrum disorder (ASD). School-aged children with ASD were randomly assigned to a MMA intervention group or a waitlist control (WLC) group. The intervention featured a 26-class program over a 13-week period; the WLC group did not participate in any martial arts between pre- and post-test. Results indicated that the MMA group had significantly better EFs at post-test compared to the WLC group. The intervention appeared to be efficacious in meeting its goals of improving the executive functioning of children with ASD. The present study extends the current literature on the malleability of EFs among children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019 Naar de uitgave