Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2014 | Empirical Research | Uitgave 6/2014

Journal of Youth and Adolescence 6/2014

Profiles of Problematic Behaviors Across Adolescence: Covariations with Indicators of Positive Youth Development

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 6/2014
Auteurs:
Miriam R. Arbeit, Sara K. Johnson, Robey B. Champine, Kathleen N. Greenman, Jacqueline V. Lerner, Richard M. Lerner

Abstract

Previous analyses of data from the 4-H Study of Positive Youth Development (PYD) have examined concurrent trajectories of positive development and risk/problem behaviors among adolescents, finding complex and not necessarily inverse relationships among them. In this article, we expand on prior research by employing a person-centered approach to modeling risk behaviors, assessing development from approximately 6th grade through 12th grade among 4,391 adolescents (59.9 % female). Latent profiles involving the problematic behaviors of delinquency, depressive symptoms, substance use, sexual activity, disordered eating behaviors, and bullying were then assessed for concurrent relationships with the Five Cs of PYD: Competence, Confidence, Character, Caring, and Connection. We found six latent profiles, based primarily on mental health, aggression, and alcohol use, with significant differences in Confidence levels among many of the profiles, as well as some differences in the four other Cs. We discuss directions for future research and implications for application to youth policies and programs.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2014

Journal of Youth and Adolescence 6/2014Naar de uitgave