Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2008 | Original Paper | Uitgave 8/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2008

Principals’ Attitudes Regarding Inclusion of Children with Autism in Pennsylvania Public Schools

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2008
Auteurs:
Judy L. Horrocks, George White, Laura Roberts

Abstract

This study sought to identify the attitudes that principals held regarding the inclusion of students with disabilities, and the relationship between their attitudes and their placement recommendations for children with autism and to identify the relationship between specific demographic factors and attitudes toward inclusion and placement. A stratified random sample was drawn from the active list of 3,070 principals in the Pennsylvania public schools. From 1,500 surveys, 571 principal responses were received. The most significant factor in predicting both a positive attitude toward inclusion of children with disabilities and higher recommendations of placements for children with autism was the principal’s belief that children with autism could be included in a regular education classroom.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2008 Naar de uitgave