Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2007 | Original Paper | Uitgave 2/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2007

Priming the Meaning of Homographs in Typically Developing Children and Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2007
Auteurs:
Suzanne Hala, Penny M. Pexman, Melanie Glenwright

Abstract

Two explanations for deficits underlying autism were tested: weak central coherence (WCC) and executive dysfunction. Consistent with WCC, Happé (British Journal of Developmental Psychology 15 (1997) 1) found that children with autism failed to use sentence context in pronouncing homographs. In an alternate approach, we investigated whether children with autism can use meanings of related word primes. We presented children with autism and controls with primes for homographs, semantically related, and unrelated targets. Children with autism used primes to correctly pronounce homographs upon first presentation but showed difficulty inhibiting prior responses upon later presentation of the homographs with different primes. Children with autism also showed semantic priming effects. We conclude that children with autism do not show an absolute deficit in ability to use contextual information.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2007 Naar de uitgave

Announcement

Announcements