Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-02-2018 | Original Paper | Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018

Prevalence of DSM-5 Autism Spectrum Disorder Among School-Based Children Aged 3–12 Years in Shanghai, China

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2018
Auteurs:
Zhijuan Jin, You Yang, Shijian Liu, Hong Huang, Xingming Jin

Abstract

We estimated the prevalence of ASD in a population-based sample comprising children aged 3–12 years (N = 74,252) in Shanghai. This included a high-risk group sampled from special education schools and a low-risk group randomly sampled from general schools. First, we asked parents and then teachers to complete the Social Communication Questionnaire for participating children. Children who screened positive based on both parental and teachers’ reports were comprehensively assessed. ASD was identified based on DSM-5 criteria. We identified 711 children as being at-risk for ASD, of which 203 were identified as ASD cases. The prevalence of ASD was 8.3 per 10,000, which is likely an underestimate, given that 81.6% of the children diagnosed with ASD had IQs below 40. This is the first report on the prevalence of ASD according to DSM-5 in China.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2018 Naar de uitgave